top of page
  • תמונת הסופר/תבייביקו בע"מ

בואו נשבור כמה מיתוסים - הרתחת מוצרי טקסטיל

עודכן: 10 באוק׳ 2018


המיתוס הראשון שאני הייתי רוצה לשבור זהו המיתוס שחייבים להרתיח את מוצרי הטקסטיל של התינוקות לפני השימוש.

התשובה הקצרה: לא צריך!

בואו נפרט מעט:

הסיבה שהסבתות שלנו הרתיחו את המוצרים לפני השימוש היה כדי למנוע גירויים מהעור של התינוק.

זה הרגע שבו השמרנים יגידו שהתינוקות שנולדים היום אינם שונים מבעבר ולכן סביר להניח שאותם רגישויות שהיו אז קיימים גם היום. ובכן השמרנים צודקים אבל אין לכך כל השפעה על הכביסה כי הסיבה לתופעת הרגישויות אצל התינוקות הייתה חומר שנמצא על כל בד בעבר ונמצא שם גם כיום ומטרתו היא לשמור על הבד עד שמגיע זמן השימוש בהם. ההבדל המהותי נובע המקידמה הטכנולוגית שנעשתה בחומר זה.

אם לפני כ-40 שנה כדי להוריד את החומר, שאכן היה גורם לגירויים מאחר ולא היה היפואלרגני והיה עקשן מספיק כדי לא לרדת בכביסה רגילה.

כיום החומרים שמשתמשים בהם בתהליכי הייצור בד הנם היפואלרגניים ויורדים בכביסה רגילה ואף קרה.

הרתחת בד, במיוחד כזה שעשוי מכותנה, יוצר מצב שבו חוטי הכותנה יכולים להתעוות והתוצאה היא מוצר שנראה לא טוב (למרות שכל שאר תכונות הבד נשארות זהות).

לכן אפשר להגיד שהרתחת המוצרים גורמת נזק וללא כל תועלת.

הערה: ייתכן שגם כיום, למרות החומרים ההיפואלרגניים, ישנם מספר קטן של תינוקות וילדים שיהיו רגישים, ויש כאלו שרגישים לכותנה עצמה, ולכן במידה ומתעורר גירוי כלשהו יש לפנות מיד וללא דיחוי לרופא המטפל ולקבל הנחיה כיצד יש לנהוג כדי להימנע מגירויים אלו.

יש לכם שאלות ואתם רוצים תשובות? שלחו לנו את השאלה שלכם במייל info@babyco.co.il ואנו נשמח לברר עבורכם את התשובה ולפרסם בבלוג שלנו וכמובן לעדכן אתכם.

המיתוס הבא?

אתם תחליטו. יש לכם שאלות, מיתוסים שאתם רוצים לשבור או לאשר? אנחנו כאן לרשותכם. שלחו לנו שאלה ואנחנו נבדוק וציג את התוצאות.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page