top of page
  • תמונת הסופר/תבייביקו בע"מ

כותנה או לא כותנה? זאת השאלה

עודכן: 20 בנוב׳ 2018


כותנה

טוב, אז זה לא בדיוק מה ששיקספיר אמר אבל זאת אולי שאלה שכל הורה צריך לשאול את עצמו לפני רכישה של בגד או מוצר לתינוק שלו (או שלה).התינוק הרך שזה עתה נולד, הוא עדין וכך גם העור שלו. כולם, אבל כולם, ממליצים על מוצרי כותנה לתינוקות אבל למה? נציג כאן מספר סיבות לשאלה הזאת:


1. כותנה היא טבעית. ברוב המקרים כאשר מדובר באישור המופיע על המוצר שמדובר בכותנה אורגנית המשמעות היא שתהליך הגידול של הכותנה והפקדת המוצר היו אורגנים והכוונה היא לא שהבד טבעי או לא (פוסט בנושא בקרוב...הרשמו לרשימת התפוצה שלנו ונעדכן אתכם בחדשות, מבצעים, פוסטים ועוד).

2. כותנה היא לא אלרגנית ולכן גם כל השימושים הרפואיים בה (ממקלות אוזניים ועד תחבושות). ישנם מעט אנשים שהם רגישים ואז באמת כדאי להם לשקול לחפש ולמצוא (זה לא תמיד יהיה קל או זול) כותנה שיוצרה בתהליכים אוגניים ובכך יבטיחו לעצמם שקט מאלרגיות, גירויים ועוד. הערה: ייתכן שגם כיום, למרות החומרים ההיפואלרגניים, ישנם מספר קטן של תינוקות וילדים שיהיו רגישים, ויש כאלו שרגישים לכותנה עצמה, ולכן במידה ומתעורר גירוי כלשהו יש לפנות מיד וללא דיחוי לרופא המטפל ולקבל הנחיה כיצד יש לנהוג כדי להימנע מגירויים אלו.

3. הכותנה מאפשרת אוורור טוב יותר של עור התינוק. אחד הסיבות השכחיחות של מחלות אצל תינוקות היא דווקא הזעת יתר. שלא כמו אצל מבוגרים לתינוקות אין אפשרות להסביר מה בדיוק מציק להם (למרות שאני בטוח שכל אמא יודעת מה בדיוק מפריע לתינוק שלה...) ולכן הם תמיד יציגו את מה שמפריע להם באופן של - בכי!. עכשיו זה "עלינו" להבין אם זה כי הם רעבים, חם להם, קר להם או סתם חלמו משהו רע. תינוק לא יכול להודיע שחם לו והוא מזיע ובמעבר בין מקומות ממוזגים גוף התינוק עובר רכבת הרים של טמפרוטות. כאשר מדובר בביגוד (או שמיכות) מ-100% כותנה, כאמור האוורור טוב והתינוק אינו מזיע, אך, כאשר מדובר במוצרים המכילים פוליאסטר - שינויים בטמפרטורה וזיעה יוצרים מצב שגורם לתינוקות להתקרר (גם אם מדובר בשיא הקיץ).

4. כותנה היא רכה ונעימה למגע והיא לא תשפשף את עור התינוק.

5. הכותנה עמידה וקלה לשימוש. אפשר לכבס מוצרי כותנה (בחום נמוך) ולייבש במכונה או בתליה. קל יותר לנקות מוצרים העשויים מכותנה - המבנה של הכותנה משחרר את הלכלוך בקלות בכביסה רגילה (כאמור, חום נמוך) וחומרי ניקוי ביתיים רגילים. שלא כמו חומרים כמו מיקרופייבר שיכולתם לספוג כמות גדולה של נוזלים (מה שאולי מתאים למכוני ניקוי מכוניות וניקוי בבית) היא בדיוק מה שדואגת לכלוא את הלכלוך בתוך הבד ויש צורך בדטרגנטיים חזקים (או תעשייתיים) לניקוי ולסיום פעולת מייבש הכביסה בחום יהרוס את התכונות של המיקרופייבר.

6. הכותנה היא גם טובה לאיכות הסביבה מאחר והכותנה היא 100% טבעית היא גם 100% מתכלה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page