top of page
  • תמונת הסופר/תבייביקו בע"מ

אפשר להציע לכם לבנה? (כן, כן הגבינה...)

עודכן: 10 באוק׳ 2018


מה הקשר בינינו, יצרנית חיתולי בד, לבין גבינת לַבַּנֶה?


חיתולי הבד שלנו, נקראים גם חיתולי טטרה, כבר מזמן לא משמשים לצורך לו הם הומצאו.

חיתולי הבד משמשים לצורך ריפוד העגלה או המיטה, כשכבת מגן, לטיפול בפליטות התינוק, ניקיונות בבית (בעיקר חלונות) וייצור גבינה.

אה, אני מניח שישנם גם כיום אנשים שמשתמשים במטרת המקורית של המוצר.


הגבינה המומלצת ביותר לייצור עם חיתולי הבד היא לַבַּנֶה. לגבינת לַבַּנֶה יש גרסאות שונות במדינות רבות מהודו במזרח (Kulhar) ועד מקסיקו במערב (Jocoque Seco) וכמובן גם אצלנו במזרח התיכון.

לַבַּנֶה (בערבית: لبنة) היא גבינה מזרח תיכונית, הנעשית מיוגורט כבשים, עיזים או בקר אך כדי להגיע למרקם ולטעם האמיתי של הגבינה מומלץ יוגורט עיזים או כבשים.

אבל איך מכינים אותה?

באנו להציע לכם מתכון אחד שהוא הבסיס לייצור הגבינה בבית וכמובן כל אחד יכול לשנות, להוסיף או להוריד תבלינים וטעמים עלפי ראות עיניו.

בואו נצא לדרך.

שלב ראשון: הכנת החיתול

קונים את חיתול הבד טטרה Premium הלבן של בייביקו.

מעבירים את החיתול כביסה עלפי ההוראות (אין צורך בהרתחה) וללא סבון – אפשר גם להשרות את חיתול במים חמים (לא רותחים) מספר שעות ולייבש.

העיקר לקבל חיתול נקי וללא ריחות שונים.

שלב שני: המרכיבים

איכות גבינת הלַבַּנֶה נקבעת בעיקר עלפי איכות מרכיבים.

המרכיבים שנצטרך להכנה:

חיתול שהוכן בשלב הראשון מסננת גדולה (תלוי בכמות היוגורט) מיכל גדול של יוגורט כבשים או צאן – חשוב שיהיה בו לפחות 4% שומן מעט מלח

וזהו.

שלב שלישי: אופן ההכנה

מערבבים את היוגורט והמלח עד שמתקבל מרקם אחיד וחלק של היוגורט. פותחים את החיתול על המסננת כך שקצוות החיתול גולשים מעבר למסננת ומרכז החיתול על המסננת. שופכים את היוגורט על החיתול, במרכזו, כאשר המסננת מעל הכיור. אוספים את קצוות החיתול ומתחילים להדק את החיתול על גבי המסננת מעל הכיור באופן הכי הדוק שניתן. בשלב זה מתקבל כדור מהודק שמרבית הנוזלים כבר יצאו ממנו אך אין זה מספיק ולכן קושרים את שאריות החיתול באופן שמהדק את הכדור ותולים את החיתול כך שהיוגורט יוכל להמשיך לטפטף – יכול להימשך עד 24 שעות תלוי בכמות הנוזלים של היוגורט. את תהליך הטפטוף ניתן לבצע מעל הכיור או במקרר – למרות שבמקרר תזדקקו לרעיון מקורי כיצד לגרום לכדור היוגורט להיות תלוי מאחר ומי שלמעשה עושה את העבודה הקשה זה כוח המשיכה.

כשנגמר הטפטוף

אופן ההכנה:

  1. מערבבים יוגורט ומלח.

  2. פורסים חיתול במסננת כששולי החיתול נופלים מעל שולי המסננת. שופכים את היוגורט אל מרכז החיתול, אוספים את קצותיו, מהדקים היטב סביב כדור היוגורט שבפנים וקושרים קשר הדוק בראש הכדור.

  3. קושרים את שולי החיתול לצווארו של ברז בכיור המטבח ומניחים לו לטפטף במשך כמה שעות עד שזרם הטיפות נחלש. כמות הנוזלים שיטפטפו תלויה במרקמו המקורי של היוגורט.

  4. נגמר הטפטוף, הלבנה מוכנה. פותחים את החיתול. בתוכו מתחבא כדור גבינה שמרקמה יבש ומוצק וכולה טעמי יוגורט מרוכזים, חמצמצים במידה, קרמיים במידה ובעיקר טעימים מאוד.

  5. עכשיו אפשר לאכול אותה כמו שהיא עם קצת שמן זית ועלי זעתר טריים או לגלגל לכדורים קטנים ולאחסן בצנצנת מלאה בשמן זית משובח. כך או כך תישמר הלבנה במקרר שבוע ימים ואפילו יותר.

השתדלנו להביא לכם מתכון קל להכנה ואנחנו מקווים שתהנו להכין לבד את לַבַּנֶה בבית בכוחות עצמכם.

יש לכם רעיון לשימושים נוספים למוצרינו? אנחנו רוצים לשמוע על כך, תשלחו לנו הודעה בדף צור קשר ונשמח לשתף עם כולם רעיונות יחודיים. רוצים להתעדכן בחדשות, פוסטים חדשים ומבצעים הרשמו לרשימת התפוצה שלנו.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page